۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۱۸۴۵۶۰
رئیس فدراسیون بسکتبال نشست خبری برگزار کرد تا پاسخگوی پرسش نمایندگان رسانه‌ها در این موارد و دیگر اتفاقات چندماه اخیر پیرامون بسکتبال باشد.
کد خبر: ۳۲۵۱۶

جواد داوری: تلاش کردم شعارهایم در مجمع را محقق کنم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کنار گذاشتن سعید ارمغانی و جذب «هاکان دمیر» به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال، انتخاب اعضای کادر فنی و در راس آنها آرش بهادرزاده به عنوان مدیر اجرایی، جای خالی سرپرست در کادر فنی، اعلام فهرست اولیه اردونشینان و .... تنها بخشی از حواشی و اتفاقات پیرامون فدراسیون بسکتبال بود که البته جواد داوری در مورد هیچ یک از آنها حاضر به پاسخگویی و شفاف سازی نشد.

امروز اما وی نشست خبری برگزار کرد تا پاسخگوی پرسش نمایندگان رسانه ها در این موارد و دیگر اتفاقات چندماه اخیر پیرامون بسکتبال باشد.

محقق کردن شعارهای انتخاباتی

وی در آغاز این نشست خبری گفت: حدود ١٦ ماه از حضورم در بسکتبال گذشت و خیلی هم با سرعت گذشت، هر روزش با سختی های زیاد گذشت اما تلاش داشتیم ساختارسازی داشته باشیم و شعارهایم در مجمع انتخاباتی را تحقق ببخشیم.

جدا شدن از آسیا

داوری ادامه داد: تلاش این است بسکتبال را دوباره در آسیا و جهان مطرح کنیم، اول به به دنبال کسب سهمیه های آسان تر هستیم، در راس همه اهداف باید خود خود و تفکراتمان را از آسیا جدا کنیم.

چرا سازمان لیگ را تشکیل دادیم

ربیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر مقوله آموزش به برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان لیگ را تشکیل دادیم چون نیاز داشتیم  برای برگزاری مسابقات در تمام سطوح به روزتر باشیم. با این سازمان حواشی از مسابقات دورتر می شود و کمک می کند ما و فدراسیون به وظایف اصلی خود برای تیم های ملی بیشتر بپردازیم.

استعدایاب ها را فعال کردیم

داوری با اشاره به استعدادیابی و اینکه پروسه آن مانند گذشته نیست، تصریح کرد: دیگر مانند گذشته نیست که بازیکنان شناسایی و به صورت گلخانه ای وارد تیم ملی شوند. باید در کنار برگزاری مسابقات، گروه های استعدادیابی فعال باشند که این کار را تقریبا همزمان با آغاز به کار، انجام شد.  در علم روز استعدادیابی ثابت شده که در برهه ای باید بازیکن شناسایی و ارزیابی شود، دلیلی ندارد که ستاره رده سنی جوانان در بزرگسالان هم بدرخشد.

چه طرح هایی اجرا شدند؟

رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه اشاره ای به طرح های تدوین شده و اجرا شده برای برگزاری مسابقات در رده های سنی پایه اشاره داشت و اینکه به واسطه این طرح ها هیات ها و تعداد زیادی بازیکن و مربی درگیر این رقابت ها می شوند. وی همچنین گفت: مرکز استعدادیابی و تشکیل تیم های پایه همین مسابقات هستند.

آسیایی ها بیکار نیستند

داوری تاکید کرد: کشورهای آسیایی البته بیکار نیستند و با هزینه های بالا روی تیم های پایه خود کار می کنند اما ما ایرانی تا فاکتوری ویژه و خاص به نام غیرت داریم که همیشه کارساز بوده است.

دلایل موفقیت تیم دختران ایران

وی به موفقیت اخیر تیم بسکتبال زیر ١٦ سال دختران اشاره کرد و ابراز امیدواری نسبت به تداوم این موفقیت ها گفت: سال گذشته همه اعزام ها را انجام دادیم و این مسیر ادامه دارد چون اعتقاد دارم که باید بازیکنان بازی های زیادی داشته باشند، همین تیم دختران تدارکات خوبی داشت و اطمینان دارم اگر یکی دو بازی بیشتر داشت حتما فینال را می بود، نوسانی که بازیکنان داشتند به خاطر تجربه کم بود.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین مروری بر برنامه های پیش روی تیم ملی بسکتبال بانوان برای حضور در جام ویلیام جونز و کاپ آسیا داشت.

نیاز به بازآموزی و به روزرسانی مربیان

داوری با تاکید دوباره بر مقوله آموزش و ابراز امیدواری از اینکه در این زمینه ایران با فیبا آسیا همسو شود، گفت: در این زمینه بحث رنگ بندی کارت ها مطرح شد، صحبت هایی شد که کارت ها تا سال ١٤٠٣ اعتبار دارند بعد از آن باید مربیان در دوره های بازآموزی شرکت کنند. این به روزرسانی در طبابت و در میان مهندسان هم هست و باید در ورزش هم موردتوجه باشد، مربیان هر دو سال باید در دوره بازآموزی شرکت کنند.

آموزش اهمیت بالایی دارد

وی در همین رابطه ادامه داد: مقرر شده در هشت منطقه کشور دوره بازآموزی و دانش افزایی برگزار شود، طی ١٦ ماه حضورم در فدراسیون بیشتر از ١٠٠ ساعت نشست برای آموزش داشته ایم چون مقوله ای مهم أست.

سازمان جدا برای بسکتبال سه نفره

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به بسکتبال سه نفره و تاثیری که در توسعه بسکتبال دارد، گفت: در آینده ای نزدیک باید سازمان جدا برای این رشته تشکیل شده أست، بسکتبال سه نفره وارد المپیک شده أست، ابن رشته در کشورهای توسعه یافته ابراز خوبی برای گسترش بسکتبال است.

داوری از جذب مربی خارجی برای تیم ملی بسکتبال سه نفره خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تیم سه نفره بانوان به بازی های آسیایی هانگژو اعزام شود.

تغییرات در تیم ملی ادامه دارد

داوری با اشاره به تغییراتی که در دوره درک باورمن در ترکیب تیم ملی بسکتبال ایجاد شد، گفت: میانگین سنی در تیم ملی باید ٢٦-٢٥ باشد و این عدد برای تیم "ب" باید ٢٠ باشد، بر این اساس تغییراتی در ترکیب تیم ملی در زمان سعید ارمغانی آغاز شد که ادامه می دهیم.

برچسب ها: بسکتبال جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال
ارسال نظر
آخرین اخبار